• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur bör jag göra ??

Koko

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Februari 2018
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Ja dem beviljade ju mitt iaf. Får hoppas att jag inte har någon otur att dem ändrar sig. Läst att banker kan göra det om man har lån som inte syns på uc?
Jag skrev dock i ansökan att jag vill lösa lån för 320 000 och fick beviljat med lösenkrav. Då borde det väl inte spela någon roll att dem inte syns på UC? sålänge jag löser allt som står på UC också vill säga?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 409
Mottagna reaktioner
13 481
Poäng
8 917
Lite nyfiken om dom hade godkänt ditt lån utan lösenkrav faktistkt.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Ja dem beviljade ju mitt iaf. Får hoppas att jag inte har någon otur att dem ändrar sig. Läst att banker kan göra det om man har lån som inte syns på uc?
Jag skrev dock i ansökan att jag vill lösa lån för 320 000 och fick beviljat med lösenkrav. Då borde det väl inte spela någon roll att dem inte syns på UC? sålänge jag löser allt som står på UC också vill säga?

Vad hade du för kreditbetyg hos UC ?
 

Kondi

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
14 Oktober 2017
Meddelanden
76
Mottagna reaktioner
121
Poäng
287
Bra! Jag är på samma snart tre månader men hade inte vågat ta ett lån idag då jag tidigare spelat bort dem när jag egentligen Skullebaka ihop allt! :confused:
Så jag väntar iaf tills nästa år innan jag vågar :)
 

Koko

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Februari 2018
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Bra! Jag är på samma snart tre månader men hade inte vågat ta ett lån idag då jag tidigare spelat bort dem när jag egentligen Skullebaka ihop allt! :confused:
Så jag väntar iaf tills nästa år innan jag vågar :)
Härligt !! Förstår hur du menar .. därför kände jag att de va tur dem hade lösenkrav på detta lån.
 

Koko

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Februari 2018
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Tack för alla svar .
Jag som är en lite orolig själ undrar dock fortfarande vad ni tror om mina chanser att få till ett annat lån med bättre ränta i sommar . Förutsett att detta betalas ut så kommer de se ut som följer :

1 lån på 320 000
1 lån på ca 50 000 (Kanske något mindre om jag klarar av att betala mer)
8 ff UC
Årsinkomst 430 000

Försöker göra en plan hur jag ska komma på rätt spår i livet igen och detta vore en viktig del så tacksam för alla tips :)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ja precis, tanken är att ta lånet på 320 000. FÖRSÖKA betala av 40 000 på 75 000 kronors lånet och sedan söka ett samlingslån på 350 000 i sommar.
Varför inte betala av båda 75000 som har högre ränta endast? Du kommer ju sitta med två Blanco hur det än är till att du ska söka nytt lån.

Då behöver du inte 320000 från NB. Sedan i sommar kan du försöka få bort NB lånet med Balanzia typ. Då får du leva på två lån med ca 10 % ränta. Beta av och vänta ut mer eller mindre samtliga samtliga FF och sedan söka nytt samlingslån.
 

Koko

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
12 Februari 2018
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Varför inte betala av båda 75000 som har högre ränta endast? Du kommer ju sitta med två Blanco hur det än är till att du ska söka nytt lån.

Då behöver du inte 320000 från NB. Sedan i sommar kan du försöka få bort NB lånet med Balanzia typ. Då får du leva på två lån med ca 10 % ränta. Beta av och vänta ut mer eller mindre samtliga samtliga FF och sedan söka nytt samlingslån.
Ja det ha de absolut varit bättre . Men det lägsta valbara alternativet från bn var 320 000.. antagligen för jag uppgav att det var det beloppet jag behövde i första ansökan . Jag måste göra om ansökan om jag ska väljs lägre belopp och det vågar jag inte nu känner jag för då slutar det säkert med att jag inte blir beviljad alls :p
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ja det ha de absolut varit bättre . Men det lägsta valbara alternativet från bn var 320 000.. antagligen för jag uppgav att det var det beloppet jag behövde i första ansökan . Jag måste göra om ansökan om jag ska väljs lägre belopp och det vågar jag inte nu känner jag för då slutar det säkert med att jag inte blir beviljad alls :p

Om du inte kan välja att betala av BN lånet med BN lånet så betala iallafall bort 75000 lånen innan det med bättre ränta. Amortera också först på BN lånet om du inte tror att du kan komma ner till ett lån innan sommaren. Vet inte ens om det har så stor betydelse om man har sina skulder på ett lån eller uppdelat på två. Det är när man börjar komma upp i fler som det slår mot kreditbetyget.

Det viktiga för dig med BN lånet är ju ändå att bli av med skulder som ligger utanför UC, med gissningsvis rejäla krediträntor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp